Przedszkole nr 43 Koniczynka w Gdańsku, to przedszkole z wieloletnią tradycją, działające od 1964 roku (w obecnej lokalizacji od 1993 roku). Zapewniamy opiekę dzieciom od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 do 17.00.
Dysponujemy przedszkolnym placem zabaw. Tworzymy przyjazną, domową atmosferę, w której dziecko bawi się i uczy, nabywa umiejętności. W swojej pracy dydaktycznej i wychowawczej bazujemy nie tylko na zdobytym doświadczeniu, wykorzystujemy również nowatorskie formy i metody pracy. W 2018 roku Przedszkole 43 uzyskało Certyfikat Przedszkola Daltońskiego.
Praca Planem Daltońskim oparta jest na budowaniu w wychowankach własnej wartości, wrażliwości, aktywności, samodzielności, otwartości, kreatywności refleksji i twórczego myślenia. Dbamy o wszechstronny rozwój naszych podopiecznych, rozwijamy zainteresowania, umożliwiamy wyrównanie szans edukacyjnych, by każde z dzieci odniosło sukces na miarę swoich możliwości.
Oferujemy zajęcia w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego od 8.00 do 13.00 oraz naukę języka angielskiego i religii. Proponujemy także zajęcia odpłatne zgodne z zainteresowaniami dzieci w danym roku szkolnym. Są to np. zajęcia taneczne, rytmika, piłka nożna, język angielski itp.
Od września 2019 roku Przedszkole nr 43 mieści się w dwóch lokalizacjach: trzy oddziały przedszkolne w budynku przy ul. Słabego 2 oraz trzy oddziały w budynku SP7 przy ul. Słabego 6. Dzieci korzystają z posiłków przygotowywanych przez przedszkolną kuchnię.
Misja Przedszkola
Naszym celem jest przedszkole, w którym oprócz rodzinnej atmosfery i zabawy, cały czas poświęcony jest wszechstronnemu rozwojowi umysłowemu i fizycznemu dziecka. Kształtujemy jego wyobraźnię, a także społeczną i emocjonalną dojrzałość. Uczymy szacunku do drugiego człowieka, oraz wzajemnej akceptacji dla indywidualnych cech innego dziecka – czyli koleżeństwa. Staramy się wspomagać je w codziennych trudach, a nie wyręczać. Jest u nas ciepło, przytulnie, przyjaźnie, kameralnie – po prostu rodzinnie.
„Każde dziecko może osiągnąć sukces na miarę jego możliwości”
Przedszkole jest przyjazne dziecku, aktywne w działaniu
Otwarte na inicjatywy nauczycieli i rodziców.
Nasze Przedszkole:
- Przyzwyczaja do odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo i bezpieczeństwo innych,
- Jest otwarte na potrzeby dzieci i rodziców,
- Stwarza przyjazną, domową atmosferę oraz zapewnia optymalne warunki do rozwijania osobowości dzieci, zaspokaja potrzeby dzieci, wspiera w rozwijaniu zdolności i zainteresowań,
- Stwarza atmosferę akceptacji, wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa, w której dziecko bawi się, uczy, nabywa umiejętności rozwijając swoją osobowość i aktywność wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata,
- Kształtuje i rozwija postawy twórcze swoich wychowanków, stosuje metody aktywne i techniki rozwijania zdolności twórczego myślenia,
- Wykorzystuje naturalną potrzebę działania dzieci stwarzając takie sytuacje, które wyzwolą u niego przeżycia i skłonią do kreatywnego ich wyrażania,
- Uczy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka,
- Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia potrzeby środowiska,
- Wychowuje dziecko aktywne, wrażliwe, samodzielne i radzące sobie z problemami,
- Otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola – partnerska współpraca z rodziną dziecka,
- Wyposaża dzieci w wiedzę i umiejętności niezbędne do powodzenia w nauce szkolnej,
- Podąża za indywidualnym tempem rozwoju dziecka, respektuje jego potrzeby, wspiera w dążeniu do samodzielności i niezależności,
- Oferuje pomoc psychologiczną i logopedyczną.
- Program Przedszkola
Celem przedszkola jest wychowanie ludzi przedsiębiorczych, śmiałych, dobrze radzących sobie w życiu, mających dobry kontakt z otoczeniem i z samym sobą; ludzi czujących się dobrze we współczesnym świecie.
Edukacja przedszkolna
- wspomaga indywidualny rozwój dziecka,
- udziela dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. (przedszkole posiada stały kontakt z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, a w ramach WWR z logopedą, psychologiem i pedagogiem,
- sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości przedszkola,
- współdziała z rodziną poprzez pomaganie jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu ich do nauki szkolnej, dwa razy w roku organizowane są spotkania semestralne, podsumowujące rozwój dziecka;
- stwarza możliwość nawiązania stosunków społecznych poza środowiskiem rodzinnym,
- zapewnia opiekę i wspomaga rozwój dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
- uwzględnia indywidualne potrzeby dziecka,
- troszczy się o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
- stwarza warunki do rozwijania samodzielności, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
- rozwija wrażliwość moralną,
- kształtuje umiejętności obserwacji, ułatwia rozumienie zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka, otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
- rozbudza ciekawość poznawczą, zachęca do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
- rozwija wrażliwość estetyczną, tworzy warunki do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej,
- zapewnia warunki do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania, działań i zachowań prozdrowotnych,
- zapewnia każdemu wychowankowi warunki do wszechstronnego rozwoju określone w Konwencji Praw Dziecka.